wellnessélet

wellnessélet

Tudatosan a mindennapi wellnessért

2019. április 05. - Wellnessélet

dsc_5636.jpg

Hogyan indultam el ezen az úton, és miben tudok segíteni?

A legújabb életmód és egészségközpontú irányzatok legtöbbjének mozgatórugója  a tudatosság. Megérteni, és saját felelősségként tekinteni az egészségünkre, amiből csak egyetlen egy van. Az abba invesztált energia, mindenképpen nekünk kamatozik. Nem elég egy tablettától és a háziorvosunktól várni a csodát és a megváltást, adott probléma esetén.

Elmesélem, hogy én hogyan jutottam el eddig a felismerésig.

2016-ban az akkori ex párom hatására, csak kimozdulás képpen elkezdtem edzőterembe járni. Soha nem tetszett, soha nem éreztem magaménak. Ennek ellenére valamiért befizettem. Majd vártam a csodát, hogy csak úgy leperegnek a kilók rólam. Persze ez egy nagyon jó első lépés volt, de a teljes puzzleből hiányzott két alapvető rész: a helyes táplálkozás és a lelki egyensúly, a béke önmagammal.  

A testkép zavaron át, a valódi túlsúly probléma, pajzsmirigy alulműködés, gyerekkor óta vashiány állandó tényezők voltak egészségügyileg az életemben. Tökéletes kifogásként tudtam őket használni. Az én genetikám ilyen, a pajzsmirigy miatt lassú az anyagcserém, kár bármit is elkezdjek blablabla. Egyik sem elég jó kifogás, főleg ha változtatni akarunk. Nem véletlen írom, hogy akarunk, de erre majd visszatérek.

Ezzel egyidejűleg kezdtem el egy pszichoterápiát, mert elegem volt az ismétlődő negatív programokból az életemben. Próbáltam boxon kívül gondolkodni, jövő látóhoz menni, a bizalmas barátaim tanácsát kikérni, de nem jött az az áttörés, amit legbelül szükségesnek éreztem. Szakítani akartam, most már magammal.  

A kezembe került egy testépítő által írt, rövid tömör, laikusoknak is könnyen megérthető útmutató fogyáshoz és izomtömeg növeléshez. Még mindig kételkedtem, de logikus volt és érthető. Teljes mértékben szembement a feldolgozott élelmiszerekkel, hogy nincsen szükségünk rá. Mindannyian láttunk már Facebook vidót, arról, hogy hogyan készül a virsli, párizsi, mennyi minden adalékanyag van egy egy zacskós, poros élelmiszerben. Logikusnak tűnt, elhittem. Elkezdtem tisztán étkezni. Makró és mikro tápanyagokat megfelelő mértékben fogyasztani.  

Ez volt a harmadik lépés, a testmozgás, és a lelki gyógyulás után.

Két, három hónap után elkezdtem megélni egy csodát, működött a dolog. Jobban éreztem magam:

- rengeteg stresszt vezettem le az edzések alkalmával, illetve a mozgás és helyes táplálkozás miatt elkezdett a testképem átalakulni

- kevesebbet szorongtam, mert elkezdtem feldolgozni a múltam, elfogadni és megismerni önmagam, plusz az edzések befolyásolták a hormonegyensúlyom

- kevésbé voltam fáradékony, mert az étrend megváltozásával,

- kevésbé ingadozott a vércukorszintem, illetve a tervezésnek köszönhetően soha nem kellett farkaséhesen bármilyen ehető után kutatnom, hanem mindig megvolt a napszaknak megfelelő tápanyag

Így változott meg az életmódom lassan, lépésről lépésre, körülbelül egy, másfél év alatt, így érzem magam sokkal teljesebbnek, mind fizikailag, mind mentálisan.

Volt-e mindig kedvem edzeni menni? Nem! Semmi mást nem ettem ami, nem volt a diétába tervezve? De! Jó volt hétről hétre leülni a pszichológussal és a saját hülyeségeim boncolgatni? Nem!

De hoztam egy döntést, miután látni kezdtem a változást, hogy kivé akarok válni. Legbelül akartam a változást, a tudatos énemmel akartam az egóm blokádjain átjutni.

Ez az az akarat, ami a változást hozza.

Ez az az "igen" saját magadra, ami nem tűri a nemet.

Ez a tapasztalat adta azt a konzekvenciát, miszerint az én egészségem, az én döntésem.

Ez az én felelősségem.

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy mindig is érdekelt hobby szinten a biológia, a kutatások, és a pszichológia. Így szívesen jártam, járok utána a témában felmerülő kérdéseknek.

Ez az út vezetett odáig, hogy életmód tanácsadással foglalkozzam, és megmutassam az embereknek, hogy van a változásra lehetőség. Nem titok, hogy kitartás és akaraterő nélkül nem fog menni, de az nagyban befolyásolja a sikert, hogy megfelelő útmutatást kapjunk hozzá.  

Ez egy program, amit te futtatsz, egy idő után automatikusan, tudatos megértés, gyakorlás, tanulás után. Az elindulásban segít egy tanácsadó, vezet az úton még új szokásokból, új életmód alakul ki, ami Téged szolgál.

A bejegyzés trackback címe:

https://wellnesselet.blog.hu/api/trackback/id/tr9614741471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása